So Big/So Small-《親愛的艾文·漢森》

 

 

So Big/So Small-《親愛的艾文·漢森》英中字幕

 

It was a February day
這是在二月的一天

When your dad came by, before going away
當你爸爸過來,準備離開

A U-Haul truck in the driveway
停在車道上的一輛U-Haul卡車

The day it was suddenly real
那一天突然變得真實

I told you not to come outside
我告訴你不要出來

But you saw that truck
但你看到了那輛卡車

And you smiled so wide
你露出了如此燦爛的微笑

A real live truck in your driveway
一輛真正的卡車停在你的車道上

We let you sit behind the wheel
我們讓你坐在駕駛座上

Goodbye, goodbye
再見,再見

Now it's just me and my little guy
現在只剩下我和我的小家伙

And the house felt so big, and I felt so small
房子變得如此大,而我變得如此渺小

The house felt so big, and I felt so small
房子變得如此大,而我...

That night, I tucked you into bed
那晚,我把你蓋進被子裡

I will never forget how you sat up and said
我永遠不會忘記你坐起來說的話

"Is there another truck coming to our driveway?
"還有其他卡車要開進我們的車道嗎?

A truck that will take mommy away"
會有一輛卡車要帶走媽媽嗎?"

And the house felt so big, and I felt so small
房子變得如此大,而我...

The house felt so big, and I—
房子變得如此大,而我—

And I knew there would be moments that I'd miss
我知道會有一些時刻我會錯過

And I knew there would be space I couldn't fill
我知道會有些地方我填補不了

And I knew I'd come up short a billion different ways
我知道我會以無數種不同的方式來不足

And I did
我確實如此

And I do
我仍然如此

And I will
而我將繼續如此

But like that February day
但就像那個二月的一天

I will take your hand, squeeze it tightly and say
我會握住你的手,緊緊擁抱你,說

There's not another truck in the driveway
車道上不會再有其他卡車

Your mom isn't going anywhere
你媽媽不會去任何地方

Your mom is staying right here
你媽媽會一直在這裡

Your mom isn't going anywhere
你媽媽不會去任何地方

Your mom is staying right here
你媽媽會一直在這裡

No matter what
無論如何

I'll be here
我會在這裡

When it all feels so big
當一切看起來如此巨大

'Til it all feels so small
直到一切變得如此微小

When it all feels so big
當一切看起來如此巨大

'Til it all feels so small
直到一切變得如此微小

'Til it all feels so small
直到一切變得如此微小

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 狐狸密語 的頭像
    狐狸密語

    今天 你想來一部怎麼樣的電影

    狐狸密語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()