If I Could Tell Her -《親愛的艾文·漢森》

這首歌是一個少年想表白卻又說不出口的羞赧,只好假借他人的名義表達說不出口的愛語。

也是另一位少女展現,即使不是親近的家人,仍然想知道對方對自己真實想法的殷切。

期待透過第三者的轉述,了解家人那些不曾說出口的想法。很溫馨也很動人。

 


If I Could Tell Her -《親愛的艾文·漢森》英中字幕

 

He said
他說

There's nothing like your smile
沒有什麼比妳的微笑更好

Sort of subtle and perfect and real
恰到好處的完美以及真實

He said
他說

You never knew how wonderful
妳從未知道

That smile could make someone feel
妳的微笑可以讓人感覺多麼美好

And he knew
他知道

Whenever you get bored
每當妳感到無聊

You scribble stars on the cuffs of your jeans
妳會在牛仔褲的袖口上畫上星星

And he noticed
他注意到

That you still fill out the quizzes
妳仍然會做那些少年雜誌上的小測驗

That they put in those teen magazines
就是那些在青少年雜誌上的

But he kept it all inside his head
但他都藏在心裡

What he saw he left unsaid
他看到的都不說出口

And though he wanted to
雖然他想要

He couldn't talk to you
他無法對妳說話

He couldn't find the way
他無法找到方法

But he would always say
但他總是會說

If I could tell her
如果我能告訴她

Tell her everything I see
告訴她我所見的一切

If I could tell her
如果我能告訴她

How she's everything to me
她對我來說是一切

But we're a million worlds apart
但我們相隔千萬個世界

And I don't know how I would even start
我甚至不知道該如何開始

If I could tell her
如果我能告訴她

If I could tell her
如果我能告訴她

He thought
他以為

It looked pretty cool when you put indigo streaks in your hair
妳的頭髮中挑染的藍色看起來很酷

And he wondered how you learned to dance
他不知道妳是如何做到跳舞時

Like all the rest of the world, isn't there
專注得像世界只剩下妳一人一般

But he kept it all inside his head
但他都藏在心裡

What he saw he left unsaid
他看到的都不說出口

If I could tell her
如果我能告訴她

Tell her everything I see
告訴她我所見的一切

If I could tell her
如果我能告訴她

How she's everything to me
她對我來說是一切

But we're a million worlds apart
但我們相隔千萬個世界

And I don't know how I would even start
我甚至不知道該如何開始

If I could tell her
如果我能告訴她

If I could tell her
如果我能告訴她

But what do you do when there's this great divide?
但當存在這麼大的鴻溝時,你該怎麼辦?

He just seemed so far away
他似乎遠在天邊

And what do you do when the distance is too wide?
當距離太遠時,你該怎麼辦?

It's like I don't know anything
就像我什麼都不懂

And how do you say
你該怎麼說

I love you
我愛妳

I love you
我愛妳

I love you
我愛妳

I love you
我愛妳

But we're a million worlds apart
但我們相隔千萬個世界

And I don't know how I would even start
我甚至不知道該如何開始

If I could tell her
如果我能告訴她

If I could
如果我能

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 狐狸密語 的頭像
    狐狸密語

    今天 你想來一部怎麼樣的電影

    狐狸密語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()